הצורך בפוסט הבא עלה כאשר נשאלתי על ידי מטופלת האם גם אמא שלה יכולה לקחת מהפורמולה שכתבתי לה.. האמת שזה הפתיע אותי, למה שהיא תחשוב כך? אבל כמה שניות לאחר מכן הבנתי שהרבה מאד אנשים תופסים את ענין צמחי המרפא והתוספים כמשהו טבעי ואם זה טבעי אז זה טוב, בטוח, נכון ומתאים לכולם.

הפוסט הבא יעשה לכם קצת סדר בנושא צמחי המרפא הטבעיים.

צמחי המרפא מהווים חלק נכבד וחשוב מהרפואה הסינית ומשולבים בקליניקת תמורה ככלי טיפולי בפני עצמו.
צמחי המרפא כוללים חלקי צמחים (כגון שורש, גבעול, פרח או פרי) ומינרלים שונים.

לצמחי מרפא יש כח אדיר בהשפעתם על הגוף, יש בהם חומר פעיל שמשמש לריפוי של הרבה מאד בעיות. לכן יש להתייחס אליהם ברצינות רבה, לשתף את המטפל/ת בתרופות והתוספים שאת/ה נוטל דרך קבע, הריון אפשרי, הנקה ועוד מצבים שדורשים התאמה והתייחסות מיוחדת.
הרפואה הסינית מסווגת את צמחי המרפא לפי תכונות כמו:

איכות (טמפרמנט) –  לדוג': קינמון הוא בעל איכות מחממת יותר לעומת נענע שאיכותה מקררת.

טעם –  צמחים בעלי איכות מתוקה משמשים יותר למצבי חולשה בהם נדרש חיזוק. לעומתם, צמחים בעלי איכות חריפה, יעזרו להמרצה ופתיחה של התנועה בגוף.

פעולה – צמחים שיש להם התוויה ספציפית כמו לדוגמה צמח הכורכומין הידוע בפעילותו האנטי דלקתית ומשמש לבעיות שמשלבות דלקתיות כמו קרוהן או קוליטיס.

השתייכות מרידיאנית – צמחים שהשפעתם חזקה יותר באזורים ספציפיים בגוף כמו לדוגמה צמח הקודזו – ge gen  הידוע בהשפעתו הישירה על השרירים, דווקא בחלק העליון של הגוף ויכול להתאים במצבי שכמות ועורף נוקשים מאוד.

חשוב להבין שברפואה הסינית הטיפול מתבסס על תרכובת של כמה צמחים בפורמולה  ולא על מתן צמח בודד. שילוב של  מספר צמחים בפורמולה  מחזק את ההשפעה ויוצר פורמולה הומוגנית ומדויקת עם אפקטיביות מירבית לבעיה בה אנו נדרשים לטפל.

הצורות בהן ניתן ליטול את הצמחים הן:
מרתח– בישול צמחים במים כאשר הנוזל משמש לשתיה. פחות פופולרי ונפוץ בארץ מכיוון שדורש הרבה התעסקות.

טבליות– טחינה של הצמחים וקיפסול שלהם לטבליה. בדר"כ נדרשת כמות גדולה של לקיחה כל פעם מכיוון שהחומר הפעיל חלש יותר בטבליה. כמו כן זהו מוצר יקר יותר.

אבקה– טחינה של הצמחים ולקיחה כאבקה עם נוזל כלשהו (מים, תה)

טינקטורה– מיצוי אלכוהולי המופק מהצמח. הצמח מושרה מספ' ימים/ חודשים באלכוהול ונלקח בכמות מתאימה עם מים/ מיץ.

תכשירים המופקים מצמחים ומיועדים למריחה חיצונית– לדוגמה משחה שמכילה את הצמח אזוב מצוי שידוע ביכולתו להקל במצבים של סינוסיטיס.

בכל אחת מצורות הלקיחה הנ"ל יש יתרונות וחסרונות שנלקחות בחשבון לטובת הטיפול תוך כדי התחשבות במצב המטופל/ת.
לדוגמה: לקיחת צמחי מרפא בטבליות אולי נח ללקיחה עבור המטופל/ת, אך עלול להקשות על המערכת במטופלים/ות עם מערכת עיכול חלשה.

דוגמה נוספת,  לקיחה של צמחי מרפא בטינקטורה – מיצוי צמחים אלכוהולי. במצב של דלקת בקיבה שמקורה בחום פתוגני האלכוהול עלול להחריף את המצב ולגרום להתלקחות מחדש של הדלקת.

כל הנ'ל בעצם מוביל אותנו למסקנה שפורמולת צמחים היא עניין קצת מורכב שדורש התאמה ספציפית למי שנוטל אותה. כאשר הטיפול שלכם משלב צמחי מרפא, התייחסו לענין ברצינות. הקפידו על לקיחה בזמן, במינון מדויק כפי שנאמר לכם על ידי המטפל.
זכרו ששיתוף פעולה בענין יקרב אתכם יותר לפתרון הבעיה שלשמה הגעתם לקליניקה.

רק בריאות!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *