סרטון בונוס: טיפ קל לביצוע להקלה מיידית של הכאב.

מהו כאב?

כאב הינה תחושה סוביקטיבית של שריפה נמלול או כל תחושה הגורמת לחוסר נוחות ברמה פיסית/ רגשית כלשהי.

כאב מתחלק לשניים:

1. כאב אקוטי שהוא כאב חד שמופיע כרגע ובד"כ משך זמן שאינו עולה על חצי שנה.

2. כאב כרוני קבוע ומתמשך שהאדם סובל ממנו יותר מחצי שנה ובדרך כלל גורם להתדרדרות תפקודית ונפשית בעקבות המגבלה והסבל הנגרמים כתוצאה מהכאבים.

הגורמים לכאב?

שינויים ניוונים – הרבה פעמים ישנם שינויים מבניים בשלד שגורמים למנח מסוים של העצמות באופן כזה שיוצר לחץ על אזור אחר וגורם לכאב כמו לדוגמא היצרות של תעלת השדרה ולחץ על העצב, בלט של הדיסק החוצה, שחיקה של סחוס בברך שהתוצאה היא כאב וכד'.

סטרס– לאנשים החווים סטרס ברמת עצימות מסוימת יש נטייה לסבול מכאבים שונים. כגון מיגרנה שמופיעה במצבי לחץ או אחרי יום עמוס.

מצב נפשי– 60 אחוז ממקרי הכאב מאופיינים ברקע במצב נפשי ירוד כדיכאון או חרדה וחלק מהותי מהטיפול מתייחס גם לחלק הזה.

אופן הטיפול המערבי כולל משככי כאבים, טיפולי פיזיותרפיה לחיזוק השרירים, הזרקות של חומרים נוגדי דלקת במרפאת כאב ובמקרים קשים וחמורים  – ניתוח.

הפרוגנוזה לכאב אקוטי טובה יותר ובעלת סיכוי טוב לחלוף לעיתים גם ללא טיפול. בכאב כרוני המצב מורכב יותר ובעל סיכויי החלמה מלאה פחות טובים, עיקר הטיפול הוא הקלה בעוצמת הכאב שהמטופל חווה.

כאב ברפואה הסינית:

ברפואה הסינית כאב הינו מושג המתאר חסימה. החסימה היא  של חומרים חשובים שצריכים לזרום ולעבור בגוף ע"מ לאפשר את הזרימה התקינה שלו. חומרים כמו צ'י, דם ונוזלים הם חומרים מהותיים לגוף כשמדובר על בריאותו, חוסר בכמות שלהם או וויסות לא נכון שלהם יכול לגרום למצב בו יש
עימדון = סטגנציה שמתבטאת בתחושה של כאב.

הגורמים לאותה חסימה = כאב, יכולים לנבוע מ- 2 מצבים עיקריים:

חוסר– מצב שבו הגוף סובל ממחסור באחד מהחומרים המזינים אותו וגורם לכאב להופיע, לדוגמא:

כאב גב שמופיע בזמן פעילות גופנית ומוקל במנוחה יכוון אותנו להבנה שמקור הכאב בחוסר והאסטרטגיה הטיפולית תהיה לחזק את האספקט החלש.

עודף– מצב שבו אין וויסות נכון של חומרי הגוף ולכן נוצר פקק שיוצר עומס באזור ומבוטא ככאב. לדוגמא:

כאב גב תחתון שמופיע במנוחה ומוקל בתנועה יכוון אותנו להבנה שמקור הכאב בעודף ולכן דרושה אסטרטגיה של הנעה שתעזור לחסימה להיפתח ולאפשר מעבר וזרימה תקינים של חומרים.

כיצד הטיפול בקליניקת תמורה יכול לסייע לבעיות כאב?

הכאב שאדם חווה, מבטא הפרעה בזרימה התקינה של התנועה בגוף ואולי גם במחסור של חומרים חיוניים שגופו זקוק להם על מנת לתפקד כשורה. כאב יכול להיות קשור עם עוד גורמים שלכאורה נראים על פני השטח כלא קשורים. לדוגמא: כאב גב תחתון יכול בין היתר להופיע עם סימפטומים נוספים כגון חיוורון, הזעה, חולשה ובעיות בתפקוד המיני. כולם יחד מצביעים על חולשה באספקט מסוים של מרידיאן הכליות. טיפול טוב בבעיה זו יוכל להשפיע על הכאב וגם על הבעיות הנלוות שמנינו קודם.
המטרה היא לזהות את המערכת שאינה עובדת כמו שצריך ולטפל בה, טיפול טוב בשורש יכול לגרום להטבה ואף פתרון מלא לבעיית הכאב ממנה האדם סובל.

הכלים העומדים לרשותנו בקליניקת תמורה מגוונים ולעיתים יידרש שילוב של כמה מהם על מנת לעודד את הגוף לבצע תהליך של החלמה.

טוינא– עבודה על השריר שלד ולחיצה על גבי ערוצים ונק'  דיקור רלוונטיות יכולים לסייע בוויסות התנועה בגוף ובהזרמה של אותו פקק שחוסם וגורם לתחושת הכאב.

דיקור–  מסייע בשחרור חומרים כמו סרוטונין ואנדרופינים שהוכחו כמסייעים בהפגת כאב. כמו כן דיקור נק' רלוונטיות לחיזוק המערכת החלשה או ניקוז העודף ישפיעו על הנטייה המקורית שגרמה לבעיה להופיע מלכתחילה.

צמחי מרפא–  פורמולה מותאמת אישית הנרקחת על ידי המטפל ומכילה צמחים מותאמים לאיזון הכללי של הגוף עם התאמה של צמחים ספציפיים לבעיית הכאב. לדוגמא הצמח כורכומין נחקר בביה"ח שיבא והציג תוצאות מצוינות של יותר מ 70 אחוזים ריפוי לחולי קוליטיס כיבית שסבלו בין היתר מכאבים קשים בעקבות כך, ללא התערבות של תרופות אחרות.
ישנם הרבה מאד צמחים נוגדי דלקת שיכולים לסייע בבעיות כאב. מרשם צמחים בסיסי שייתן מענה לחוסר האיזון של המטופל, בתוספת צמחים מותאמים לכאב, יעשו עבודה נהדרת ויוכלו להקל הרבה מאד מצבים.

תזונה– משפיעה ב 2 מישורים:

 1. תזונה מרובה ועשירה מדי יכולה להשפיע על משקל הגוף, כשהמשקל גדול מהרצוי הוא מכביד על המפרקים והשרירים, שצריכים לעבוד קשה יותר כדי לשאת אותו ואז מופיע הכאב שגורם לנו באופן טבעי להימנע מלנוע כדי שלא יכאב. הבעיה מחמירה כי אנחנו צוברים עוד יותר משקל שמחמיר את העומס. ביצה ותרנגולת.

2. יש מזונות מסוימים שלא מיטיבים עם הגוף שלנו באופן כזה שהם מעודדים דלקת או לא מסייעים בבניה של עצם כגון אוכל מעובד, סוכר וקמח לבן.
מוצרי חלב אינם בונים עצם כמו קטניות דגים, זרעים וירקות ירוקים, אוסטיאופורוזיס נפוץ בעיקר במדינות בהן אחוז צריכת החלב גבוה במיוחד.

 

בקליניקת תמורה הטיפול בפורמולה מותאם כבר במהלך מפגש האבחון והטיפול הראשוניים. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *